Ten pierwszy kontakt, czyli jak zacząć współpracę z trenerem personalnym?

Stwierdziłeś, że pomoc trenera personalnego okaże się dla Ciebie niezbędna? Jeśli już wybrałeś trenera personalnego na pierwszy kontakt, z pewnością zastanawiasz się, od czego zacząć rozmowę i o czym go poinformować w mailu lub rozmowie telefonicznej. Podpowiadamy – wszelkie wskazówki znajdziesz w poniższym artykule.

1. Określ swoje cele.

To zdecydowanie najważniejsza kwestia. W końcu trener musi wiedzieć, co chcesz z jego pomocą osiągnąć – zrzucić kilogramy, spalić tłuszcz z brzucha czy może nabrać masy mięśniowej, bo przygotowujesz się do zawodów? Ta informacja pozwoli mu na dobór odpowiednich ćwiczeń dla Ciebie.

2. Podaj swój wiek, wymiary i staż na siłowni.

Kolejny bardzo ważny aspekt. Każdy z nas jest inny i potrzebuje innego wysiłku fizycznego – trener personalny doskonale o tym wie. Dlatego będzie potrzebował takich informacji o Tobie jak Twój wiek, wzrost, waga, wymiary poszczególnych części ciała (zwłaszcza tych, które są dla Ciebie problematyczne), a także to, czy uczęszczałeś wcześniej na siłownię (jak długo i co na niej robiłeś?), czy też nie miałeś wcześniej z tym miejscem nic wspólnego. Oczywiście płeć też ma znaczenie, ale to już ujawnisz podpisem na końcu maila (bądź na początku w trakcie rozmowy telefonicznej).

3. Poinformuj o swoim stanie zdrowia – przebytych chorobach i kontuzjach.

Niekiedy stan zdrowia nie pozwala na wykonywanie niektórych ćwiczeń, np. osoby z cukrzycą nie mogą wykonywać szybkich treningów w stylu cardio. Z tego względu trener osobisty musi wiedzieć, czy na coś obecnie chorujesz, czy chorowałeś w przeszłości (i z jakim skutkiem) oraz czy miewałeś poważniejsze kontuzje.

4. Poinformuj o dietach, jakie stosowałeś lub stosujesz.

Trener osobisty to nie tylko specjalista od ćwiczeń, ale także od prawidłowego odżywiania. Jest strażnikiem odpowiedniej diety, dlatego aby wybrać Ci zbilansowane posiłki, musi wiedzieć, czy jesteś na jakiejś diecie lub czy kiedykolwiek byłeś (i z jakim skutkiem).

5. Podaj swoje oczekiwania wprost.

Nie chodzi tylko o cele, ale także o ogólny wygląd współpracy. Zaznacz, że nie interesuje Cię trener personalny, który zamiast pomóc Ci ćwiczyć, co chwilę sprawdza telefon. Podaj godziny i dni, w których możesz ćwiczyć z trenerem. Od razu zapytaj również o cenę – takie rzeczy najlepiej ustalać na początku współpracy.