Trening EMS – jak się ubrać?

Trening EMS cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, bowiem wystarczy zaledwie 25 minut kilka razy w tygodniu, aby osiągnąć spektakularne efekty. Za pierwszym razem mało kto wie, jak w zasadzie wyglądają tego typu treningi. To dlatego ważne jest wsparcie trenera personalnego. To właśnie trener czuwa nad bezpieczeństwem. Pomaga również ubrać się w specjalny kostium, podłącza sprzęt, obsługuje go oraz monitoruje parametry treningu. Klient nie powinien dotykać urządzenia – to trener personalny za to odpowiada. Jak się ubrać na trening EMS? Najlepiej w dopasowane, niekrępujące ruchów ubranie. Mogą to być legginsy i dopasowana koszulka. Pamiętajmy, że na wierzch zostanie nałożony specjalny sprzęt, dlatego komfort podczas treningu ma kluczowe znaczenie.

Spis treści:

  • Czym jest trening EMS?
  • Jak się przygotować do treningu EMS?

Z wpisu dowiesz się, co to takiego trening EMS oraz jak się odpowiednio do niego przygotować.

Czym jest trening EMS?

Trening EMS to trening z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. Jest stosunkowo nową formą treningu w naszym kraju, jednak stale zyskuje na popularności. W Niemczech czy Austrii trening EMS jest bardzo znaną formą treningu. Jego atutem jest przede wszystkim skrócenie czasu potrzebnego na pełnowymiarowy trening. Zaledwie 30 minut treningu EMS odpowiada 1,5-godzinnemu treningowi na siłowni. Około 30 minut wystarczy, aby uzyskać oczekiwane efekty. Liczba treningów jest ustalana indywidualnie.

Jak się przygotować do treningu EMS?

Przygotowanie do treningu EMS nie jest skomplikowane. Tak, jak w przypadku pozostałych treningów, warto zrobić przerwę pomiędzy ostatnim posiłkiem a ćwiczeniami. Około godzina powinna być wystarczająca. W przeciwieństwie do treningu w klasycznej siłowni, na trening EMS nie trzeba zabierać ze sobą typowo sportowych ubrań – wystarczą bawełniane legginsy i bluzka, która pozwoli na odpowiednie przepuszczanie impulsu elektrycznego. Nie jest również wymagane specjalistyczne obuwie – można trenować boso bądź w skarpetach. W razie potrzeby można wziąć ręcznik, akcesoria do mycia, wodę niegazowaną. Podczas treningu EMS uzupełnianie płynów jest bardzo ważne.

Jak widać, tego typu treningi są wysoce efektywne. Jeśli masz jednak jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie pytania. Trening EMS jest stosunkowo nową formą treningów. Nie musisz się zatem obawiać, że czegoś nie wiesz lub nie rozumiesz. Chętnie wyjaśnimy niejasności!