Zajęcia jogi – jak się ubrać?

Joga to świetny sposób, na rozładowanie nagromadzonego w ciągu tygodnia stresu. Jej regularne ćwiczenie pomaga likwidować bóle stawów, pleców, kręgosłupa. Ćwiczenia polepszają zakres ruchów stawów, zwiększają wydajność mięśni i ścięgien. Poprawa samopoczucia i dotlenienie organizmu, to tylko niektóre zalety ćwiczenia jogi. Wybierasz się na swoje pierwsze zajęcia i zastanawiasz się jak się przygotować? Jaki strój do jogi wybrać? Wyjaśniamy!

Spis treści:

  • Na czym polegają zajęcia jogi?
  • Jak się przygotować do zajęć?
  • Jak wybrać strój do jogi?

We wpisie przeczytasz jak wyglądają zajęcia jogi, jak się do nich poprawnie przygotować oraz jaki wybrać strój do ćwiczeń.

 

Na czym polegają zajęcia jogi?

Joga to technika ćwiczeń oddechowych, umysłowych i fizycznych, która ma swój początek w Indiach. Joga posiada wiele odmian, lecz najpopularniejsza z nich stosowana najchętniej to tzn. hatha-joga. Skupia się na konkretnych pozycjach ciała, ćwiczeniach oddechu oraz filozofii życiowej. Celem jogi, jest dojście do harmonii ciała i duszy. Najważniejszą zaletą praktykowania jogi jest fakt, iż oddziałuje ona pozytywnie na każdy narząd i układ w ciele człowieka! Nie jest to przesada, lecz fakt. Regularne ćwiczenie jogi, pozwala na diametralne zmiany zdrowotne i psychiczne. Wyciszenie, wypracowanie umiejętności skupienia, lepszego zrozumienia swojego organizmu – to główne cele które można osiągnąć ćwiczeniami. Poprawnie wykonywane asany czyli pozycje, mają dobroczynny wpływ na kręgosłup i system nerwowy. Uelastycznienie kręgosłupa powoduje lepsze krążenie krwi  i szybszy transport tlenu oraz składników odżywczych w organizmie. 

 

Jak się przygotować do zajęć?

Aby zajęcia były dla ciebie jak najbardziej komfortowe i skuteczne, pamiętaj aby ostatni większy posiłek zjeść 2-3 godziny przed zajęciami. Pełny żołądek sprawi, że będzie niewygodnie wykonywać niektóre asany, skupimy się na procesie trawienia zamiast na odczuwania reszty ciała. Najlepiej ćwiczy się z lekkim, pustym żołądkiem. Nie należy jednak zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu przed zajęciami. Możesz także wziąć uprzednio prysznic, aby podczas ćwiczeń czuć się świeżo. Pamiętaj, aby na zajęcia dotrzeć na czas, ponieważ ciężko będzie ci się wdrożyć w trwający już trening, należy też uszanować skupienie reszty uczestników i nie rozpraszać ich swoim nagłym wejściem i kręceniem się po sali. Przed rozpoczęciem zajęć, połóż się na specjalnej macie i wycisz umysł. Nie zabieraj ze sobą telefonu, aby cię nie rozpraszał. Niezwykle istotny jest także odpowiedni, nie krępujący ruchów strój.

 

Jak wybrać strój do jogi?

Najlepszym rozwiązaniem będzie przylegająca do ciała, elastyczna odzież. Luźne koszulki lub spodnie dresowe, będą stwarzały ryzyko zsunięcia się podczas niektórych pozycji, lub zahaczania o nie rękami i nogami. Górna część stroju powinna składać się na sportowy stanik, przylegający top, elastyczną bokserkę, lub przylegająca bluzka z długim rękawem. Dolna część ubioru na jogę to dobrze przylegające legginsy (nie mogą być zbyt ciasne ponieważ będą ograniczać ruchy!), o dowolnej długości, lub krótkie spodenki sportowe. Obuwie na zajęciach jogi będzie zbędne – zazwyczaj uczestnicy zajęć ćwiczą boso. Pozwala to na zachowanie stabilności asan i zapobiega poślizgnięciu. Można także wyposażyć się z specjalne sportowe obuwie do jogi które charakteryzuje się ażurową budową i wysoką elastycznością.